disablerightclick

षाष्ठग्रन्थस्य प्रमुखविषयाः (ṣāṣṭhagranthasya pramukhaviṣayāḥ - the main themes of the sixth book)

षाष्ठ ग्रन्थ (ṣāṣṭha grantham –sixth treatise)

 


षाष्ठ ग्रन्थ (ṣāṣṭha grantham –sixth treatise)

मायीय भवितृ भावस्य (māyīya bhavitṛ bhāvasya – magical becoming of the being)

ब्रह्माण्डीय सेंसरशिप बौद्धधर्मदर्शने (brahmāṇḍīya seṃsaraśipa mahāmāyāyāḥ  - Cosmic Censorship of the grand mystery)

·        मायायाः स्वभाव (māyāyāḥ svabhāva – nature of illusion)

·        माया अध्यास  (māyā ca adhyāsa - illusion & superimposition)

o   अध्यास (adhyāsa- superimposition)

·        स्वरूप अविद्य मायायाः (svarūpa avidya māyāyāḥ – nature of nescient illusion)

o   लक्षणाः अविद्यायाः केवलाद्वैतवेदान्तदर्शने (lakṣaṇāḥ avidyāyāḥ kevalādvaitavedāntadarśane - definitions of ignorance in absolute nondualistic final wisdom philosophy)

o   लक्षणाः अविद्यायाः योगदर्शने (lakṣaṇāḥ avidyāyāḥ yogadarśanedefinitions of nescience in yoga philosophy)

o   लक्षणाः अविद्यायाः सांख्यदर्शने (lakṣaṇāḥ avidyāyāḥ sāṃkhyadarśane definitions of nescience in samkhya philosophy)

o   लक्षणाः अविद्यायाः न्यायदर्शने (lakṣaṇāḥ avidyāyāḥ nyāyadarśane – definitions of nescience in nyaya philosophy)

o    लक्षणाः अविद्यायाः न्यायदर्शने (lakṣaṇāḥ avidyāyāḥ bauddhadharmadarśane – definitions of nescience in buddhist philosophy)

o    परिभाषा पारं अन्तर्निहितः सामान्यविषयः (paribhāṣā pāraṁ antarnihitaḥ sāmānyaviṣayaḥ  - the underlying common theme across definitions)

·        माया च अविद्या (māyā ca avidyā – mystery & nescience)

o   उभयम् अपि मौलिकरूपेण समानम् अस्ति (ubhayam api maulikarūpēa samānam asti – both are fundamentally the same)

o   उभयम् अपि सन्दर्भेण भिन्नं भवति (ubhayam api sandarbhēa bhinna bhavati – both are conceptually different)

·        आश्रय अविद्यायाः (āśraya avidyāyā – locus of nescience)

o   जीवाश्रित वाद अविद्यायाः (jīvāśrita vāda avidyāyāḥ – soul-locus of nescience doctrine)

o   ब्रह्माश्रितवाद अविद्यायाः (brahmavāśritavāda avidyāyāḥ – doctrine of god residing nescience)

o   आभासवाद दृशीक (ābhāsavāda dśīka – doctrine of appearance perspective)

o   सांश्लेषिक समर्तहन (sāṃśleṣika samartahana – synthetic reconciliation)

·        अविद्या च विसृष्टि (avidyā ca visṛṣṭi – nescience & creation)

प्रकारः अविद्यायाः (prakāra avidyāyā - modes of nescience)

·        विक्षेप पूर्णालेख (vikśepa pūrālekha – projective holography)

·        उपमाभ्यः शिक्षमाणः  (upamābhya śikamāa – learning from analogies)

·        बहुमाध्यम मनोरञ्जनं केस अध्ययनरूपेण (bahumādhyama manōrañjana kēsa adhyayanarūpēa - Multimedia entertainment as a case study)

o   भावनात्मकः कारकः (bhāvanātmakaḥ kārakaḥ - the emotional factor)

o   उदयमानाः अग्रिमपीढीयाः अनुकरणप्रौद्योगिकयः (udayamānāḥ agrimapīḍhīyāḥ anukaraṇapraudyōgikaya  - emerging next generation simulation technologies)

·        ब्रह्म आवर्ण शक्ति (brahma āvarṇa śakti – Power of cosmic censorship)

सत्यात् उच्चतरसत्यं प्रति (satyāt uccatarasatyaṁ prati - from truth to higher truth)

·        मिथ्या च सत्य (mithyā ca satya - illusion & reality)

·        सत्यद्वय वाद (satyadvaya vāda – doctrine of two truths)

·        त्रिस्वभाव सत्त्व (tri svabhāva sattva – triple natured existence)

o   परिकल्पित स्वभाव (parikalpita svabhāvaimaginary nature)

o   परतन्त्र स्वभाव (paratantra svabhāva – other dependent nature)

o   परिनिष्पन्न स्वभाव (parinipanna svabhāva – consummate nature)

·        अत्युत्तम माया (atyuttama māyā – Transcending Illusion)

अस्थिशास्त्र मायायाः (asthiśāstra māyāyāḥ ontology of illusion)

·        त्रिपदार्थ सत्य (tripadārtha satya – trifold reality)

·        पाश लक्षण (pāśa lakṣaṇa – nature of fetter)

·        पाश पञ्च मलानाम्  (pāśa pañca malānām  – bondage of five fetters)

o   आणव मलava mala – limiting impurity)

o   तिरोधान मल (tirodhāna mala – concealing impurity)

o   कर्म मल (karma mala – acting adjunct)

o   माया मल (māyā mala – illusive adjunct)

o   मायेयेम् मल (māyeyam mala – acting adjunct)

पञ्चविध कञ्चुकाः (pañcavidha kañcukāḥ fivefold cloaks)

·        कञ्चुक कालस्य (kañcuka kālasya – cloak of time)

o   विशाल संरचना  (viśāla saṁracanā spatial topology)

·        कञ्चुक कलायाः (kañcuka kalāyāḥ cloak of fragment)

·        कञ्चुक नियतेः (kañcuka niyateḥ cloak of restraint)

o   कर्म विध्यः निमित्ततायाः (karma vidhyaḥ nimittatāyāḥ - karmic laws of causation)

o   कर्मणि धर्मस्य नैतिक आव्हानानि  (karmaṇi dharmasya naitika āvhānāni – ethical challenges of dharma in karma)

o   आत्म नित्यता  (ātma nityatā -  eternity of the Soul)

o   प्रकृतेः मौलिकनियमाः (prakr̥tē maulikaniyamāḥ  - the fundamental laws of nature)

·        कञ्चुक कलायाः (kañcuka kalāyāḥ cloak of fragment)

·        कञ्चुक विद्यायाः (kañcuka vidyāyāḥ – cloak of knowledge)

o   भ्रम ख्याति वाद (bhrama khyāti vāda – doctrine of erronous apprehension)

o   असत् ख्याति (asat khyāti – apprehension of the non-existent)

o    आत्म ख्याति (ātma khyātisubjective / self  cognition)

o    सदासत् ख्याति (sadāsat khyāti – conjoint perception)

o    विपरीत ख्याति (viparīta khyātimisapprehension)

o    अनिर्वचनीय ख्याति (anirvacanīya khyātiapprehension of the indeterminable)

o    सत् ख्याति (sat khyātiapprehension of the real)

o    अभिनव अन्यथा ख्याति (abhinava anyathā khyāti – modern alternate apprehension)

·        कञ्चुक रागस्य (kañcuka rāgasya cloak of desire)

पुरुष तत्त्व (puruṣa tattva  Soul /Anthropic Principle)

·        पतिः /பதி (patiḥ / pati - lord)

·        पशु / பசு (paśu / pasu – monadic soul)

·        पाश / பாசம் (pāśa / pāsam - bondage)

·        कारण अवस्था (kāraa avasthā  causal states)

·        सप्तविध प्रमार्तिन् (saptavidha pramārtinsevenfold perccivers)

प्रकृति (prakṛti  - Matter / Nature)

·        त्रिगुण परिणाम  (triguṇa pariṇāma -  trifold manifestation)

·        महत् तत्त्व (mahat tattva – Supreme Principle)

·        कार्य  आत्म अवस्था (kārya ātma avasthāeffectual states of soul)

o   कार्य अनुवस्था (kārya anuavasthā – effectual sub-states)

·        पञ्च कोश (pañca kośa  - Five Fold Sheaths)

o   चैतन्यरूपेण अविज्ञानम् (caitanyarūpēa avijñānam – nescience as consciousness)

·        अश्वत्तवृक्षरूपेण ब्रह्माण्डविकासः (aśvattavr̥karūpēa brahmāṇḍavikāsa - The evolution of the universe in the form of a fig tree)


No comments:

Post a Comment

;