षाष्ठ ग्रन्थ (ṣāṣṭha grantham –sixth treatise) |
षाष्ठ ग्रन्थ (ṣāṣṭha
grantham –sixth treatise) |
मायीय भवितृ भावस्य (māyīya bhavitṛ bhāvasya
– magical becoming of the being) |
ब्रह्माण्डीय सेंसरशिप बौद्धधर्मदर्शने (brahmāṇḍīya seṃsaraśipa mahāmāyāyāḥ - Cosmic Censorship of the
grand mystery) ·
मायायाः स्वभाव (māyāyāḥ
svabhāva – nature of illusion) ·
माया च
अध्यास (māyā ca adhyāsa - illusion & superimposition) o अध्यास (adhyāsa- superimposition) ·
स्वरूप अविद्य मायायाः (svarūpa avidya māyāyāḥ – nature of
nescient illusion) o लक्षणाः
अविद्यायाः केवलाद्वैतवेदान्तदर्शने (lakṣaṇāḥ avidyāyāḥ
kevalādvaitavedāntadarśane - definitions of ignorance in absolute
nondualistic final wisdom philosophy) o
लक्षणाः
अविद्यायाः योगदर्शने (lakṣaṇāḥ
avidyāyāḥ yogadarśane – definitions
of nescience in yoga philosophy) o
लक्षणाः अविद्यायाः सांख्यदर्शने (lakṣaṇāḥ
avidyāyāḥ sāṃkhyadarśane – definitions of nescience in samkhya
philosophy) o
लक्षणाः
अविद्यायाः न्यायदर्शने (lakṣaṇāḥ avidyāyāḥ
nyāyadarśane – definitions of nescience in nyaya philosophy) o
लक्षणाः अविद्यायाः न्यायदर्शने (lakṣaṇāḥ avidyāyāḥ bauddhadharmadarśane – definitions
of nescience in buddhist philosophy) o
परिभाषा पारं अन्तर्निहितः सामान्यविषयः (paribhāṣā pāraṁ
antarnihitaḥ sāmānyaviṣayaḥ - the
underlying common theme across definitions) ·
माया च अविद्या (māyā ca avidyā – mystery & nescience) o
उभयम् अपि मौलिकरूपेण समानम् अस्ति (ubhayam api maulikarūpēṇa samānam asti – both are fundamentally the same) o
उभयम् अपि सन्दर्भेण भिन्नं भवति (ubhayam api sandarbhēṇa bhinnaṁ bhavati – both are conceptually different) ·
आश्रय अविद्यायाः (āśraya avidyāyāḥ – locus of nescience) o जीवाश्रित वाद अविद्यायाः (jīvāśrita
vāda avidyāyāḥ – soul-locus of nescience doctrine) o ब्रह्माश्रितवाद अविद्यायाः (brahmavāśritavāda avidyāyāḥ – doctrine of god residing nescience) o
आभासवाद दृशीक (ābhāsavāda dṛśīka – doctrine of appearance perspective) o सांश्लेषिक समर्तहन (sāṃśleṣika
samartahana – synthetic reconciliation) ·
अविद्या च विसृष्टि (avidyā
ca visṛṣṭi – nescience & creation) |
प्रकारः अविद्यायाः (prakāraḥ avidyāyāḥ - modes of nescience) ·
विक्षेप
पूर्णालेख (vikśepa pūrṇālekha – projective holography) ·
उपमाभ्यः
शिक्षमाणः (upamābhyaḥ śikṣamāṇaḥ
– learning from analogies) ·
बहुमाध्यम
मनोरञ्जनं केस अध्ययनरूपेण (bahumādhyama
manōrañjanaṁ
kēsa adhyayanarūpēṇa
- Multimedia entertainment as a case study) o
भावनात्मकः
कारकः (bhāvanātmakaḥ kārakaḥ - the emotional factor) o
उदयमानाः अग्रिमपीढीयाः अनुकरणप्रौद्योगिकयः (udayamānāḥ agrimapīḍhīyāḥ anukaraṇapraudyōgikayaḥ
- emerging
next generation simulation technologies) ·
ब्रह्म आवर्ण शक्ति (brahma āvarṇa śakti – Power of cosmic
censorship) |
सत्यात् उच्चतरसत्यं प्रति (satyāt
uccatarasatyaṁ prati - from truth to higher truth) ·
मिथ्या च सत्य (mithyā ca satya - illusion & reality) ·
सत्यद्वय वाद (satyadvaya vāda – doctrine of two truths) ·
त्रिस्वभाव सत्त्व (tri svabhāva sattva – triple natured
existence) o परिकल्पित स्वभाव (parikalpita
svabhāva – imaginary nature) o
परतन्त्र स्वभाव (paratantra svabhāva – other
dependent nature) o
परिनिष्पन्न स्वभाव (pariniṣpanna svabhāva
– consummate nature) ·
अत्युत्तम माया (atyuttama māyā – Transcending
Illusion) |
अस्थिशास्त्र मायायाः (asthiśāstra
māyāyāḥ – ontology of illusion) ·
त्रिपदार्थ सत्य (tripadārtha satya
– trifold reality) ·
पाश लक्षण
(pāśa lakṣaṇa – nature of fetter) ·
पाश पञ्च
मलानाम् (pāśa pañca malānām – bondage of five fetters) o आणव मल
(āṇava mala – limiting impurity) o तिरोधान
मल (tirodhāna mala –
concealing impurity) o
कर्म मल (karma mala – acting adjunct) o
माया मल (māyā mala – illusive adjunct) o मायेयेम्
मल (māyeyam mala – acting
adjunct) |
पञ्चविध कञ्चुकाः (pañcavidha
kañcukāḥ – fivefold
cloaks) ·
कञ्चुक
कालस्य (kañcuka kālasya – cloak of time) o विशाल संरचना
(viśāla saṁracanā – spatial topology) ·
कञ्चुक
कलायाः (kañcuka kalāyāḥ – cloak of fragment) ·
कञ्चुक
नियतेः (kañcuka niyateḥ – cloak of restraint) o कर्म विध्यः निमित्ततायाः (karma
vidhyaḥ nimittatāyāḥ - karmic laws of causation) o
कर्मणि धर्मस्य नैतिक आव्हानानि (karmaṇi dharmasya
naitika āvhānāni – ethical challenges of dharma in karma) o आत्म नित्यता (ātma nityatā - eternity of the Soul) o प्रकृतेः मौलिकनियमाः (prakr̥tēḥ maulikaniyamāḥ - the fundamental
laws of nature) ·
कञ्चुक
कलायाः (kañcuka kalāyāḥ
– cloak of
fragment) ·
कञ्चुक
विद्यायाः (kañcuka vidyāyāḥ – cloak of
knowledge) o भ्रम ख्याति वाद (bhrama
khyāti vāda – doctrine of erronous
apprehension) o असत् ख्याति (asat khyāti – apprehension of the non-existent) o आत्म ख्याति (ātma khyāti – subjective
/ self cognition) o सदासत् ख्याति (sadāsat khyāti – conjoint perception) o विपरीत ख्याति (viparīta khyāti – misapprehension) o अनिर्वचनीय ख्याति (anirvacanīya khyāti – apprehension of the indeterminable) o सत् ख्याति (sat khyāti
– apprehension of the real) o अभिनव अन्यथा ख्याति (abhinava anyathā khyāti – modern alternate apprehension) ·
कञ्चुक
रागस्य (kañcuka
rāgasya– cloak of desire) |
पुरुष तत्त्व (puruṣa tattva –
Soul /Anthropic Principle) ·
पतिः /பதி (patiḥ / pati - lord) ·
पशु / பசு
(paśu / pasu
– monadic soul) ·
पाश / பாசம் (pāśa / pāsam - bondage) ·
कारण
अवस्था (kāraṇa
avasthā –
causal states) ·
सप्तविध प्रमार्तिन् (saptavidha pramārtin – sevenfold
perccivers) |
प्रकृति (prakṛti - Matter / Nature) ·
त्रिगुण
परिणाम (triguṇa pariṇāma - trifold manifestation) ·
महत्
तत्त्व (mahat
tattva – Supreme Principle) ·
कार्य
आत्म अवस्था (kārya
ātma avasthā – effectual states of soul) o कार्य अनुवस्था (kārya anuavasthā –
effectual sub-states) ·
पञ्च
कोश (pañca
kośa
- Five
Fold Sheaths) o
चैतन्यरूपेण अविज्ञानम् (caitanyarūpēṇa avijñānam – nescience as consciousness) ·
अश्वत्तवृक्षरूपेण
ब्रह्माण्डविकासः (aśvattavr̥kṣarūpēṇa brahmāṇḍavikāsaḥ - The evolution of the
universe in the form of a fig tree) |
No comments:
Post a Comment